Upprop- och inskrivningsdag

Igår var min första dag på Chalmers. Eller i alla fall första dagen jag träffade mina kurskompisar och folket på skolan. 8.30 var det samling på Götaplatsen och direkt mingel efter det. Sedan gemensam promenad till Chalmers där rektorn och kårordförande höll tal för alla nya. Efter det var det massa grejer som skulle fixas med inskrivning, kårkort, ta foto osv. men också väldigt mycket tid för eget mingel. Jag blev rätt ställd när jag kom på morgonen och plötsligt skulle mingla med 105 okända människor i princip hela dagen, man hälsade och presenterade sig nog inte ens för hälften men jag blev helt slut lagom till lunch ändå. 
 
Jag fick ett väldigt splittrat intryck av "klassen" och var väldigt tveksam mot hur många betedde sig, men sedan i slutet av dagen hade vi en fakeföreläsning där det avslöjades att många som jag då pratat med och funderat över var äldre studenter som drev med oss, då kände man sig dum med lättad haha! 
 
Dagen blev som sagt fylld av nya intryck och nya personer så jag var HELT SLUT när jag kom hem till mitt lilla rum. Pratade av mig med Emelia på vägen hem, sedan plockade jag upp lite packning och sen kom mina föräldrar förbi och vi gick och åt på Vino Pasta. Det var såå skönt att få sitta och prata med några jag känner mig 100 % bekväm med och dricka prosecco, vin och äta pasta. Det blev efterrätt hos mig innan dom gick till hotellet och jag däckade i sängen nästan direkt. 
 
Idag är en ny dag, känner mig inte lika nervös för nu vet jag ju vad det är för personer jag ska träffa. Det första på dagens schema är dessutom matte!! Igår när det var "jobbigt" gick jag och längtade efter att bara få dra igång pluggandet, och strax börjar det! Dock bara introduktionsmatte (repetion på gymnasiet så som jag förstått det) men känns ändå skönt att komma igång med något vettigt. Sedan ska vi skapa våra nollningsbrickor, få våra phaddergrupper och ha phadderkväll, vad det nu innebär. Ha det bra! 
 



Kom ihåg mig?