Rutiner

Godmorgon! 
 
Nu har det gått ett tag sedan mottagningen och även sen jag skrev här sist, och känner att jag äntligen börjar hitta mig lite runtiner och vanor (och ovanor..) vilket är jätteskönt! Vaknar till exempel samma tid utvilad av mig själv nu, nämligen så att solen går upp vid 7 och lyser rakt in i mitt rum alldeles orange-rosa vilket är underbart att vakna till (första bilden), så får i princip alltid en bra start på dagen! Sen har plugget rullat igång ordentligt också, det är ett himla högt tempo men ändå överkomligt. Jag har dock inte hittat min studieteknik riktigt än, speciellt ekonomin har jag svårt att veta hur jag ska plugga. 
 
Denna vecka är läsvecka 4 vilket innebär halvvägs till tentorna så jag har försökt lägga så mycket tid som möjligt på studierna för att inte få allt kvar i slutet, men ändå hittat på mycket kul! I onsdags var jag utbjuden på en boule-dejt vilket var jätteroligt, vi spelade en match boule, åt lite chark och tog några glas innan vi prommenerade i stan en sväng, mysigt. Och igår kom min morbror till Göteborg! Han spenderar helgen här så vi ska hinna träffa varandra lite. Igår var vi ute och åt middag på Vinopasta och tog en kvällsprommenad i stan efter det. Det är även en sak jag kommit in i, jag går mycket! Så dyrt att åka kollektivt här så har blivit att jag ofta prommenerar när jag ska någonstans istället, vilket faktiskt inte är så tokigt! Dessutom lär man sig hitta bättre i stan!
 
Idag är första heldagen som jag har helt utan egentliga planer. Förmiddagen ska jag lägga på studier, ska bland annat få klart ett stycke i ekonomigrupparbetet vi håller på med. Sen efter lunch ska jag gå upp på stan och köpa lite saker som jag insett att jag behöver, typ en pjamas till temasitsen på tisdag och lite påfyllning av smink. Sen möter jag antagligen upp min morbror på fika, och sen på kvällen ska jag göra mig lite snacks (hummus!!) och se om det är någon hemifrån som vill Skypea lite. Nu blev det mycket text men vill få med så mycket som möjligt, ha det bra!
 
 



Kom ihåg mig?