Mottagningen

Tjena!
 
Hade verkligen tänkt hålla bloggen uppdaterad men inser hur svårt det är just nu haha. Vi har verkligen fullt upp om dagarna och man kommer inte hem förens sent och då är man supertrött. Men det är i alla fall väldigt roligt!
 
När jag hade kollat upp schemat och planeringen i förväg hade jag fått för mig att vi i princip bara skulle ha "nollning" de första två veckorna och tänkte att det var skönt, att man då skulle få tid att hitta hem i Göteborg och fixa med boendet osv. Men så var ej fallet, vi ska även plöja igenom en mattekurs som är typ repetition egentligen men fortfarande svår att hänga med i. Vi ska gå igenom allt vi lärt oss under 5 mattekurser på gymnasiet på två veckor haha. Som tur är verkar vi ha en väldigt bra föreläsare!
 
Sen är det någonting med nollningen varje dag. Hittills har vi gått på 3 sittningar, tävlat mot varandra på olika sätt, fått nolluppdragen, haft idrottsdag och rundvandring. Och idag ska vi spela laserdome mot varandra!! Det roligaste är helt klart (och inte oväntat kanske) sittningarna, det är så himla härliga traditioner kring dem, så som att man uppträder och sjunger, massa konstiga bordsregler och god (oftast) mat och billig alkohol! Sen är det eftersläpp och då är alla så upptaggade och dansar, dricker och hetsar hela natten. Denna vecka har vi två sånna sittningar: chartersittning och halvtid (bal). Ser jättemycket fram mot det!!
 
Nu ska jag diska upp det jag använt till frukosten och ta mig in till skolan för en föreläsning i matte. Kram!
 

Hej Malin. Förstår att det är mycket, skriv det du hinner, alltid kul att höra ifrån dej.
Blir väl lugnare längre fram. Kram och ha det så bra.
Mormor




Kom ihåg mig?