Ibland får man skryta

Det har säkert märkts på bloggen att jag har haft mycket nu i vår, och det har jag verkligen haft. Skriver inte detta för att klaga eller söka uppmärksamhet, är bara så jävla skönt att titta tillbaka och bara känna jag klarade det!
 
Har i princip alltid haft lätt att lära och det har resulterat i bra resultat i skolan utan någon vidare ansträngning. Som många andra har det dock ändrats nu i gymnasiet. Tyvärr hänger mycket av min självkänsla på hur jag prestrerar (speciellt i skolan då) vilket har lett till enorm press och prestationsångest hela denna vår. Tvåan är värst säger dem och det är helt jävla sant. Att göra om denna termin är något jag aldrig skulle göra, fyy vad mycket det har varit.
 
Skulle detta varit för ett år sedan hade jag gett upp och deppat ihop, jag hade i ettan ännu inte insett att jag faktiskt måsta anstränga mig mer i skolan än vad jag tidigare gjort. Men det som är så himla fantastiskt är att jag istället gjorde raka motsatsen till att deppa ihop! Jag strukturerade istället upp plugget och försökte hålla mig positiv så jag fick saker gjorda. Hade självklart många många dagar då jag inte orkade alls och bara degade bort hela dagen, men jag ryckte upp mig igen och fortsatte kämpa som aldrig förr! 
 
Jag tror det handlar skitmycket om inställning. Varje uppgift vi fick blev som en utmaning för mig, jag skulle skriva den bästa uppgiften hittills och jag skulle gå djupt i ämnet. Allting blir roligare om man är positiv och ser det bästa i situationerna. Jag försökte se det som var spännande i varje uppgift och försökte hitta intressanta vinklar i varje område vi jobbade med, blev faktiskt själv förvånad över hur väl det funkade och hur mycket som blev intressantare. När jag tänkte på detta blev det mycket enklare att göra den där 10-sidorsanalysen om tillväxt.
 
Ibland får man skryta. Detta är någonting jag kämpat 100 % med vilket jag aldrig trodde jag skulle göra. Är nu i efterhand så himla stolt över mig själv så det inte är sant, jag bestämde mig för att prioritera skolan och jag gjorde det! Det har varit tråkigt med det jag missat och inte orkat på grund av detta men skolan är verkligen min prio 1. Nu när tvåan leder mot sitt slut kan jag se tillbaka med glädje och verkligen känna att det var värt det, jag klarade det. JAG KLARADE DET!
 
 
Jag kan själv inte förstå hur mycket jag utvecklats under denna vår. Jag är så jäkla stolt över mig själv på ett sätt som jag aldrig tidigare varit, nu har jag kämpat för någonting och lyckats uppnå det. Jag förtjänar mina höga betyg, jag förtjänar sommarlov, jag förtjänar att skryta och nu fötjänar jag också att fira som fan!! Kram!
 
 



Kom ihåg mig?