Arg

Såg nyss på en tjejs blogg att hon hade fått en elak kommentar som handlade om att den personen tyckte hon var större än alla andra. Antagligen så känner inte den personen som skrev kommentaren henne för man skriver helt enkelt inte nått sånt till någon man känner. Då undrar jag seriöst vad som är meningen? Är det verkligen kul att gå in på någons blogg eller ask och skriva någonting taskigt som man inte vet hur mycket det kan påverka personen?

Jag skriver eller säger aldrig någonting om någon annans vikt eller utseende så medvetet för jag har flera vänner som är väldigt missnöjda och som jag vet tar åt sig varenda negativ sak och till skillnad från resten av befolkningen på jorden (okej inte alla men ni fattar) så mår jag inte bättre av att klanka ner på någon annan. Man vet helt enkelt inte heller hur väl en liten kommentar kan träffa någon. Att säga att någon är smal till exempel, det är inte alla som vill vara det men det fattar inte vissa människor. Personen som får en kommentar har kanske haft en ren skitdag och mår i allmänhet dåligt, en liten kommentar kan påverka en så mycket då, det vet jag själv. Jag undrar verkligen när folk ska lära sig att inte göra så, vi vet ju alla vad som kan hända, det är flera personer som skadat sig allvarligt och tillochmed tagit sitt liv tack vare sånt.
 
Åh jag är inte alls bra på att uttrycka mig i ord såhär men jag blir bara så extremt arg. Jag tror inte heller att folk kommer sluta med att kommentera andra tack vare det här, det förstår jag. Vill bara att folk ska tänka efter nästa gång. Tack för mig

#word

Rätt Malin




Kom ihåg mig?